Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.03.2011 17:23 - Да, аз съм говедо!!!!
Автор: gita969 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11529 Коментари: 37 Гласове:
42


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


Да, аз съм говедо

  Имам приятелка и то добра. Казва се В. с инициал  е,  защото случката е истинска. Не, че тя няма да прочете написаното от мен, напротив. Даже ще настоявам да го направи.  Знае,че в последно време се подвизавам в блога.
И така . Тази В, е жена , която преди около 7 месеца излезе от Сливенския затвор. Излежа там присъда от 4 години за пране на пари. Докато си изтърпяваше наказанието  получи най - големите  уроци в живота: Че милиони не могат да ти платят и един ден съществуване там,предателството на близки и приятели, вината за смъртта на баща и,  децата, които в пубертета останаха без майка в едно все още консервативно общество. отчуждаването и раздялата с партньора в живота и самотата. 
   Даже и внуче и се роди докато бе в затвора.
   Докато бе там често си пишехме. С всяко следващо писмо разбирах все повече и повече нейната душевност ,болката, тъгата и безсилието, които и бяха ежедневие. Да съжителстваш с убиики, неграмотни кардарашки и куп дебелокожи лесбийки бе повече от изпитание. Но тя оцеля. Правеше им драмсъстави, декори, ограмотяваше ги и някак си се капсулира. 
 Като излезе бе отслабнала с 40 кг. , но се усмихваше и се опита да събере всичко счупено. Да и успява, за което заслужава адмирации. Натиска газта, и с акорд компенсира това, което решетките и грешката и отнеха.
 Аз я приех с отворени обятия.Така добре познавах характера и, толкова често бях плакала с нея при всеки написан ред, че бе станала част от живота ми.
  Наскоро и поверих мой ангажимент. усетих, че не само на думи трябва да и засвидетелствам доверието си. 
   Трябваше да внесе суми в НАП и да извади съпътстващите документи. От опит зная колко време отнема едно такова действие. Бях и поверила малко над 3000 лв. и то не мои. Очаквах резултата още вчера.  Обадих и се , за да разбера докъде са стигнали нещата, а тя ми каза, че не се е включила във времето, защото нямало кой да вземе внучето и от градина, извини ми се, потвърди, че платежните са и в чантата и утре ( днес)  ще е готова. Днес в 10 часа ми каза,че тръгва по задачи и по обяд ще е при мен в офиса. Стана към 13 часа, а нея я няма. Обади ми се отново и ми каза,че е необходимо пълномощно, за да финализира  нещата. Е  да , ама аз знаех, че такова не е изискване. Обадих се в НАП и от там потвърдиха, че дори нямат право да откажат нужното удостоверение. 
 И тогава аз говедото си помислих " Такъв наивник съм , защо винаги вярвам на хората, кога ще си взема поука и кога ще ми дойде акъла, пак съм постъпила като наивник на средна възраст и пак ще си бъркам в джоба"
 Обадих и се и я попитах  къде е . Каза ми в НАП.  Помолих я да ме изчака, че пътувам към нея. Отивам и какво намирам. Луд скандал с служителя на НАП. Иска си човека пълномощно и това е, а в ръката на В. са внесените платежни.
 Тя обаче усети какво ме е довело мен там. В крайна сметка преборихме данъчната администрация, качихме се в колата ,  а аз не можех да я погледна в очите.
 Предърнах я , помолих я за прошка а тя ми каза : Разбирам те и няма какво да ти прощавам.
  Е, кажете ми не съм ли говедо. На приказки всичко е лесно. Но ми и олекна - Тя не ме бе излъгала. Дадох й с една ръка , а с две и взех. И 3 ракии на края на този ден , (а е Благовещение), няма да удавят това , което направих.  
 Та аз толкова пъти и казвах " Миличка, горе главата. разчиташ на мен за всичко, познавам душата ти"  Каква долна фарисейка съм била.Но за моята постъпка няма член от НК. Бог да ми проси и  тя, тя, тя .....







Гласувай:
42



1. pevetsa - Не си "говедо", не си, ...
25.03.2011 17:49
Не си "говедо", не си, просто си Човек, и доверието се гради с дела. И горе главата, защото е писано "всичко изпитвайте доброто дръжте".
Днес вече тази твоя приятелка е доказала и на действие, че можеш да и се довериш, и вярвам че тя те разбира, и вярвам, че ти е Благодарна.
Не си говедо, не си, просто Човек!
цитирай
2. frina - Човешко е да се съмняваме...
25.03.2011 17:53
Дори самите ние имаме съкровени кътчета, които не познаваме и които ни учудват, показвайки ни нещо, което не знаем, че притежаваме...

Историята е интересна - можеше да е завършила по всеки друг начин, но е свършила точно така. Този финал не те прави лош човек, поне аз така мисля!:) Успех на теб и на приятелката ти!:)
цитирай
3. sparotok - прошка
25.03.2011 17:53
Разбира се, че приятелката ти ще ти прости, когато е поискана прошка с чисто сърце, то така бива и получавана.
Съмненията ти са били напълно разбираеми, мнозина биха постъпили като тебе, все пак 3000 лева си е голяма сума, животът ни изпълнен с достатъчно стрес и неприятни преживявания, подсъзнателно всеки човек иска да се защити, да получи повече сигурност.

Важното е, че си имала доблестта да признаеш временната си слабост и да поискаш прошка!

Поздрави!
цитирай
4. gita969 - Щадящо ,
25.03.2011 19:46
frina написа:
Дори самите ние имаме съкровени кътчета, които не познаваме и които ни учудват, показвайки ни нещо, което не знаем, че притежаваме...

Историята е интересна - можеше да е завършила по всеки друг начин, но е свършила точно така. Този финал не те прави лош човек, поне аз така мисля!:) Успех на теб и на приятелката ти!:)

но ти благодаря за пожеланието.
цитирай
5. gita969 - Ти си запознат
25.03.2011 19:49
pevetsa написа:
Не си "говедо", не си, просто си Човек, и доверието се гради с дела. И горе главата, защото е писано "всичко изпитвайте доброто дръжте".
Днес вече тази твоя приятелка е доказала и на действие, че можеш да и се довериш, и вярвам че тя те разбира, и вярвам, че ти е Благодарна.
Не си говедо, не си, просто Човек!

със значението на думата фарисей. В момента не се понасям.Голямата специалистка.
цитирай
6. kleopatrasv - Един път загубено ли е доверието, то ...
25.03.2011 19:52
Един път загубено ли е доверието, то трудно се гради, но вярата в изграждането остава винаги и затова има толкова много наивници по света. В случая е било излишно подозрението и съмнението за това поражда други усещания с въпроси - Дали би се решила?, Отново ли е налице факта? Вероятността е непредсказуема наистина, а прошка се дава и взема, макар че се помнят дълго заблудите и лошите неща.

Поздравления за поста, размисли ме!
цитирай
7. gita969 - Благодаря ,
25.03.2011 19:54
sparotok написа:
Разбира се, че приятелката ти ще ти прости, когато е поискана прошка с чисто сърце, то така бива и получавана.
Съмненията ти са били напълно разбираеми, мнозина биха постъпили като тебе, все пак 3000 лева си е голяма сума, животът ни изпълнен с достатъчно стрес и неприятни преживявания, подсъзнателно всеки човек иска да се защити, да получи повече сигурност.

Важното е, че си имала доблестта да признаеш временната си слабост и да поискаш прошка!

Поздрави!

но погледа и ми е пред очите. Ще се не видят и парите. А даже не ми бе заради тях. Сякаш нямаше да понеса разочарованието и избързах. А се смятам за немнителен човек.
цитирай
8. gita969 - Здравей Клео
25.03.2011 19:58
kleopatrasv написа:
Един път загубено ли е доверието, то трудно се гради, но вярата в изграждането остава винаги и затова има толкова много наивници по света. В случая е било излишно подозрението и съмнението за това поражда други усещания с въпроси - Дали би се решила?, Отново ли е налице факта? Вероятността е непредсказуема наистина, а прошка се дава и взема, макар че се помнят дълго заблудите и лошите неща.

Поздравления за поста, размисли ме!

Това моето си беше като приказката за лошата дума и мечката. Такава съм идиотка. Поне да завали та да е в унисон с настроението ми.
цитирай
9. gita969 - Правилно
25.03.2011 21:32
smilena написа:
Рудопску късорогоу гуведо

Където и да си сложила у то. Абе направо шопско съм.
цитирай
10. kleopatrasv - Един път загубено ли е доверието, то ...
25.03.2011 23:08
gita969 написа:
kleopatrasv написа:
Един път загубено ли е доверието, то трудно се гради, но вярата в изграждането остава винаги и затова има толкова много наивници по света. В случая е било излишно подозрението и съмнението за това поражда други усещания с въпроси - Дали би се решила?, Отново ли е налице факта? Вероятността е непредсказуема наистина, а прошка се дава и взема, макар че се помнят дълго заблудите и лошите неща.

Поздравления за поста, размисли ме!

Това моето си беше като приказката за лошата дума и мечката. Такава съм идиотка. Поне да завали та да е в унисон с настроението ми.

И да вали пак няма да спреш да мислиш за случката, погледа й няма да забравиш, ами поне се опитай с нов похват. Измисли го, ти го можеш!
цитирай
11. vladun - Нищо лошо не си направила. Честит ...
25.03.2011 23:11
Нищо лошо не си направила. Честит Благовец!:)
цитирай
12. gita969 - Ти си от тези
25.03.2011 23:17
vladun написа:
Нищо лошо не си направила. Честит Благовец!:)

които преследват истината в живота, а аз често не вдявам и от очевадното.
цитирай
13. magicktarot - Не си го слагай на съвестта - приятелката ти ясно ти е казала,
25.03.2011 23:17
че те разбира и няма какво да ти прощава. По-пряко и ясно от това - не виждам как да го изкаже! Просто бъди благодарна, че имаш такава приятелка, както, предполагам, и тя е благодарна за тебе. Недей мърси приятелството ви с абсолютно ненужни, имагинерни вини!:) Поздрави! (а говедата може да са тъпи животни, но са добри по душа:)))
цитирай
14. gita969 - От къде знаеш за душата на говедата
25.03.2011 23:34
magicktarot написа:
че те разбира и няма какво да ти прощава. По-пряко и ясно от това - не виждам как да го изкаже! Просто бъди благодарна, че имаш такава приятелка, както, предполагам, и тя е благодарна за тебе. Недей мърси приятелството ви с абсолютно ненужни, имагинерни вини!:) Поздрави! (а говедата може да са тъпи животни, но са добри по душа:)))

Сигурно от изповеди като моята: )))) Я виж колко време е минало от издънката, а аз мира не намирам.
цитирай
15. vmir - Можеше да бъде и далеч по-зле.
25.03.2011 23:38
Ако не чувстваше нужда да се извиниш. Съмнението не е грях, по-скоро е борба срешу греха и естествено състояние, макар и некомфортно. Бягането от него е сигурния начин за затъване в грешки.
цитирай
16. gita969 - Един такъв човек живее
25.03.2011 23:56
vmir написа:
Ако не чувстваше нужда да се извиниш. Съмнението не е грях, по-скоро е борба срешу греха и естествено състояние, макар и некомфортно. Бягането от него е сигурния начин за затъване в грешки.

заради едното доверие. Знаеш ли какво си мисля.Тя си казва: " Тази , която смятам, че ме познава толкова добре се усъмни, какво да кажем за другите". Какъв шанс ще и дадат тези , които не я познават и не знаят, че е с две висши и че наистина разбира от финанси. Просто се е надънила на яка конкуренция.
На говедата им слагат номер на ухото за субсидии, а на излизащите от Сливен клеймо. Жигосване. Нали се смятах за широкоскроена,,,,,
цитирай
17. osi4kata - не ти си говедото :).
26.03.2011 00:27
.
цитирай
18. sparotok - хора
26.03.2011 00:28
gita969 написа:
sparotok написа:
Разбира се, че приятелката ти ще ти прости, когато е поискана прошка с чисто сърце, то така бива и получавана.
Съмненията ти са били напълно разбираеми, мнозина биха постъпили като тебе, все пак 3000 лева си е голяма сума, животът ни изпълнен с достатъчно стрес и неприятни преживявания, подсъзнателно всеки човек иска да се защити, да получи повече сигурност.

Важното е, че си имала доблестта да признаеш временната си слабост и да поискаш прошка!

Поздрави!

но погледа и ми е пред очите. Ще се не видят и парите. А даже не ми бе заради тях. Сякаш нямаше да понеса разочарованието и избързах. А се смятам за немнителен човек.


Колкото и непредубеден да е някой дадени обстоятелства могат да събудят съмнение. Та нима преса и телевизия не ни заливат с гадости - измами, мошеничества, игри...това всичко полепва по съзнанието ни и ни играе лоши номера.
цитирай
19. gita969 - Е , да и вчера и днес сливенския
26.03.2011 00:40
sparotok написа:
gita969 написа:
sparotok написа:
Разбира се, че приятелката ти ще ти прости, когато е поискана прошка с чисто сърце, то така бива и получавана.
Съмненията ти са били напълно разбираеми, мнозина биха постъпили като тебе, все пак 3000 лева си е голяма сума, животът ни изпълнен с достатъчно стрес и неприятни преживявания, подсъзнателно всеки човек иска да се защити, да получи повече сигурност.

Важното е, че си имала доблестта да признаеш временната си слабост и да поискаш прошка!

Поздрави!

но погледа и ми е пред очите. Ще се не видят и парите. А даже не ми бе заради тях. Сякаш нямаше да понеса разочарованието и избързах. А се смятам за немнителен човек.


Колкото и непредубеден да е някой дадени обстоятелства могат да събудят съмнение. Та нима преса и телевизия не ни заливат с гадости - измами, мошеничества, игри...това всичко полепва по съзнанието ни и ни играе лоши номера.

похитител бомбандира пространството. И вярваш или не - съчувствам му. Тепърва започва кошмара му. Но нито мога с нещо да помогна на простреляния , нито на заложниците. На тази, на която реално с делата си можех да помогна да възвурне самоуважението си - унижих. Това моето не е ли форма на популизъм от еснафско естество.
цитирай
20. hristo27 - Всичко е добре, когато свърши ...
26.03.2011 08:07


Всичко е добре, когато свърши добре!
Казал го е много умен човек.
цитирай
21. vmir - 17. gita969 - Един такъв човек живее
26.03.2011 09:36
gita969 написа:
vmir написа:
Ако не чувстваше нужда да се извиниш. Съмнението не е грях, по-скоро е борба срешу греха и естествено състояние, макар и некомфортно. Бягането от него е сигурния начин за затъване в грешки.

заради едното доверие. Знаеш ли какво си мисля.Тя си казва: " Тази , която смятам, че ме познава толкова добре се усъмни, какво да кажем за другите". Какъв шанс ще и дадат тези , които не я познават и не знаят, че е с две висши и че наистина разбира от финанси. Просто се е надънила на яка конкуренция.
На говедата им слагат номер на ухото за субсидии, а на излизащите от Сливен клеймо. Жигосване. Нали се смятах за широкоскроена,,,,,


Според мен, тук вече яко преиграваш, или поне подценяваш жената, като преекспонираш негативните последствия и така ги превръщаш в неизбежност. Това не е само твоя слабост, (ако това може да те успокои), защото драматизацията е национално занимание номер едно у нас. Приеми, че жената може да разбере "слабостта" ти и вземи си затаи конфуза за себе си, за да не я товариш с внушението, че дори и най-загрижените за нея няма как да избегнат кошмарът, който ще ги преследва покрай нея. Просто запази случката в себе си, и престани да й се извиняваш, защото така я предразполагаш единствено към изкушения за злоупотреби. Не забравяй, че тя си е понесла наказанието за предишното прегрешение и оттук нататък само предразсъдъците ще я отличават от останалите хора, някои от които ще се опитват да се възползват от биографията й, но това говори зле за тях, не за нея.
цитирай
22. karambol5 - Доверието е крехко нещо. Ако тя п...
26.03.2011 09:48
Доверието е крехко нещо .
Ако тя прочете това , ще знае ,че и всичката ракия на света няма да ти помогне да си простиш ,ако тя не ти прости първа ...от дъното на душата си !
цитирай
23. gita969 - Благодаря
26.03.2011 10:52
osi4kata написа:
.

Но не ме потупваш по рамото , нали?
цитирай
24. gita969 - Днес вече смятам ,че
26.03.2011 11:07
vmir написа:
gita969 написа:
vmir написа:
Ако не чувстваше нужда да се извиниш. Съмнението не е грях, по-скоро е борба срешу греха и естествено състояние, макар и некомфортно. Бягането от него е сигурния начин за затъване в грешки.

заради едното доверие. Знаеш ли какво си мисля.Тя си казва: " Тази , която смятам, че ме познава толкова добре се усъмни, какво да кажем за другите". Какъв шанс ще и дадат тези , които не я познават и не знаят, че е с две висши и че наистина разбира от финанси. Просто се е надънила на яка конкуренция.
На говедата им слагат номер на ухото за субсидии, а на излизащите от Сливен клеймо. Жигосване. Нали се смятах за широкоскроена,,,,,


Според мен, тук вече яко преиграваш, или поне подценяваш жената, като преекспонираш негативните последствия и така ги превръщаш в неизбежност. Това не е само твоя слабост, (ако това може да те успокои), защото драматизацията е национално занимание номер едно у нас. Приеми, че жената може да разбере "слабостта" ти и вземи си затаи конфуза за себе си, за да не я товариш с внушението, че дори и най-загрижените за нея няма как да избегнат кошмарът, който ще ги преследва покрай нея. Просто запази случката в себе си, и престани да й се извиняваш, защото така я предразполагаш единствено към изкушения за злоупотреби. Не забравяй, че тя си е понесла наказанието за предишното прегрешение и оттук нататък само предразсъдъците ще я отличават от останалите хора, някои от които ще се опитват да се възползват от биографията й, но това говори зле за тях, не за нея.

съм хиперболизирала. Емоциите вчера са плод на липсата на обективна и логична преценка, но затова са емоции. Става въпрос по - скоро за изказана спонтанност, а не за драматургия. И, ако го нямаше този постинг да съм спряла с анализите. А ти изглежда преекспонирано, защото и преди често съм разсъждавала за скрупулите като за нещо неприсъщо за мен. Но толкова. Просто за първи път пиша за мое преживяване пред широка аудитория.
цитирай
25. gita969 - Безспорно и е останала душа,
26.03.2011 11:11
karambol5 написа:
Доверието е крехко нещо .
Ако тя прочете това , ще знае ,че и всичката ракия на света няма да ти помогне да си простиш ,ако тя не ти прости първа ...от дъното на душата си !

която да се здрависа с моята. А ракията е отлагане. Да, важна е истинската прошка.
цитирай
26. magicktarot - Майтапех се за говедата - в някои страни и митологии кравата е свещено животно...
26.03.2011 12:24
gita969 написа:
magicktarot написа:
че те разбира и няма какво да ти прощава. По-пряко и ясно от това - не виждам как да го изкаже! Просто бъди благодарна, че имаш такава приятелка, както, предполагам, и тя е благодарна за тебе. Недей мърси приятелството ви с абсолютно ненужни, имагинерни вини!:) Поздрави! (а говедата може да са тъпи животни, но са добри по душа:)))

Сигурно от изповеди като моята: )))) Я виж колко време е минало от издънката, а аз мира не намирам.


Може би затова не намираш мира... Пожелавам ти да намериш!:)
цитирай
27. gita969 - Споко
26.03.2011 12:46
magicktarot написа:
gita969 написа:
magicktarot написа:
че те разбира и няма какво да ти прощава. По-пряко и ясно от това - не виждам как да го изкаже! Просто бъди благодарна, че имаш такава приятелка, както, предполагам, и тя е благодарна за тебе. Недей мърси приятелството ви с абсолютно ненужни, имагинерни вини!:) Поздрави! (а говедата може да са тъпи животни, но са добри по душа:)))

Сигурно от изповеди като моята: )))) Я виж колко време е минало от издънката, а аз мира не намирам.


Може би затова не намираш мира... Пожелавам ти да намериш!:)

имам чувство за хумор. А и преспах и мирясах. нали знаеш " Утрото е по - мъдро от вечерта".
цитирай
28. sladyr4eto87 - невероятен разказ но пък и ти си си в ...
28.03.2011 10:25
невероятен разказ но пък и ти си си в правото да не си повярвал защото някои хора се променят но други не правят мили очи и пак същото с което са свикнали радвам се че В. си е взела поука и се е променила към хубаво.приятна и успешна седмица
цитирай
29. gita969 - Мерси
28.03.2011 11:37
sladyr4eto87 написа:
невероятен разказ но пък и ти си си в правото да не си повярвал защото някои хора се променят но други не правят мили очи и пак същото с което са свикнали радвам се че В. си е взела поука и се е променила към хубаво.приятна и успешна седмица

Приятен ден и на теб.
цитирай
30. yotovava - Не се обвинявай,
29.03.2011 07:30
представи си, че съмненията ти бяха се оправдали. Твоята приятелка ти е простила и те е разбрала - щом е надживяла ада, през който е преминала. А ти просто си получила урок.
Валя
цитирай
31. lotos16 - Прости на себе си...
30.03.2011 21:31
Съмнението ти е съвсем човешко и логично. Колко често ни предават даже най-близки хора...
цитирай
32. gwendoline - Разумът е надделял над сърцето, но кой може да се похвали с обратното
01.04.2011 00:29
в твоята ситуация?! Поучително е, добре че те прочетох, макар и късно...
цитирай
33. ckarlet - Прочетох с интерес случката ти, ...
01.04.2011 10:24
Прочетох с интерес случката ти, Gita969!
Нормално е човек да се съмнява... И при мен се е случвало нещо такова. Може би имам служебно изкривяване и много често подлагам нещата под съмнение:)
Но си мисля, че ти наистина си и истинска приятелка... И тя ще те оцени и със сигурност ще прости!
Прекрасен ден!
цитирай
34. antivlaks - Не си виновна ти , а
07.04.2011 20:37
това пусто дяволче , дето се е загнездило в душите ни и не ни оставя да станем светци !
И кой каквото ще да си разправя , всички сме си малки или големи "говеда" !
Но в конкретният случай ,нямаше да "проверявам" ! Щях да кажа само : "Майната му ,ако оценява приятелството ни на 3000 лв." !
цитирай
35. kasnaprolet9999 - Човек трябва да изяде една кола хляб ...
07.04.2011 23:03
Човек трябва да изяде една кола хляб с някой, за да може добре да го опознае, не се вини, обстоятелствата са те подвели, а все пак е имало нужда от поне една проверка преди да имаш пълно доверие на някой. Казват, че проверката е висша форма на доверие, защото ако резултатите са положителни то и човека до теб ще получи твоето доверие, а това е много задължаващо.Поздрави!!!
цитирай
36. stoian11 - Трябва да се исповядаш в църква пред ...
08.04.2011 23:18
Трябва да се исповядаш в църква пред свещенник за да ти се измие грехът
цитирай
37. valben - "Тя оцеля" А ние кога ще ...
11.05.2011 14:43
"Тя оцеля" А ние кога ще оцелеем? Ще оцелеем, разбира се. Защото сме Човеци!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gita969
Категория: Лични дневници
Прочетен: 120970
Постинги: 15
Коментари: 132
Гласове: 2832
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930